Dit zijn mijn sportieve én persoonlijke doelen voor 2019

Eerder schreef ik al een post over de halve en hele marathon die ik in 2019 wil gaan lopen, maar (gelukkig) heb ik nog meer sportieve én persoonlijke doelen waar ik me dit jaar op wil richten. Ik zet graag doelen – voor mij niet precies hetzelfde als voornemens – aan het begin van het jaar. Halverwege en aan het einde van het jaar kom ik daar dan op terug en schrijf ik er een update over. Zo heb ik dat ook gedaan op mijn Engelse blog.

Sportieve doelen

  • Loop de halve en de hele marathon, zoals ik beschreef in deze blogpost.
  • Loop minstens 1600 kilometer gedurende het jaar, oftewel (ongeveer) duizend mijl.  Met mijn marathontraining zou dat moeten lukken.
  • Mijn 5 kilometertijd onder de 30 minuten krijgen. Voor veel mensen niet echt een probleem, maar snel lopen ligt nu eenmaal niet in mijn aanleg. In 2019 wil ik dus ook aan mijn snelheid werken.
  • Blessurevrij blijven. Dat betekent rust nemen en lekker yoga blijven doen.
  • Werken naar 5 – 6 dagen hardlopen per week. nu loop ik nog 3 a 4 dagen. Ook niets mis mee, maar ik wil graag meer kilometers maken en daar moet ik naar opbouwen.
  • Meer water drinken. Gezond eten en gehydrateerd zijn is super belangrijk voor mij om goed te presteren. Gisteren bijvoorbeeld, liep ik vijf kilometer terwijl ik de avond ervoor een vettige pizza had gegeten. Ik merkte gewoon aan mijn lichaam dat het minder goed ging. Meer water dus, en ook wat gezonder eten als het even kan.

Persoonlijke doelen

  • Mijn universitaire propedeuse halen. Ik studeer rechten en ik zit in een jaarklas, wat inhoudt dat ik 60 punten in het eerste jaar moet halen, anders moet ik stoppen met de studie. Ik vind mijn studie leuk en ik zit op mijn plek, dus die propedeuse moet er echt komen.
  • Deze blog verder opbouwen. Ik wil graag vaker posten (minstens drie, maar liever vijf keer per week). Dat geldt trouwens ook voor mijn Engelse blog. Ik kijk soms op tegen het schrijven van blogposts omdat ik het gevoel heb dat het een groot project is. Dat slaat natuurlijk nergens op, want als ik eenmaal aan het schrijven ben gaat het niet alleen goed, ik kan vaak meerdere posts op een dag schrijven. In 2019 wil ik dat dus ook meer gaan doen.
  • Minstens drie keer bloed doneren. In doneer bloed sinds 2017, in 2018 liet ik een tattoo zetten en mocht ik een tijdje niet geven. Tijd om dat weer op te pakken.
  • Minder tijd besteden op social media. Ik ben een verschrikkelijk goed in ”mindless scrolling.” Ik vind social media hartstikke leuk, maar wel met mate. In 2019 wil ik hier bewuster mee bezig zijn.
  • Minstens drie nieuwe plekken bezoeken. Dat mag zowel in het binnen- als buitenland zijn. Frankfurt staat sowieso op de planning vanwege de marathon, maar de andere twee zijn nog open! Ik zat te denken aan Groningen.. ja, daar ben ik dus nog nooit geweest.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven